انواع کسب و کار اینترنتی در خانه، جمع و جور و پولساز

انواع کسب و کار اینترنتی در خانه

اگر از ما بپرسید، با اطمینان به شما میگیم که به تعداد آدم‌های جهان، «انواع کسب و کار اینترنتی در خانه» وجود داره! یعنی هر انسانی که صاحب نیروی تعقل و تفکر هست، می‌تونه با خلاقیت خودش، یه راهی رو برای پول در آوردن پیدا کنه، روش پول در آوردنی که جز «اینترنت» به هیچی نیاز نداره و از کنج خونه هم میشه مدیریتش کرد و جلو بردش.

برای صحبت کردن درباره انواع کسب و کار اینترنتی در خانه، چندتا خواهش از شما داریم:

یک: ترس رو کنار بذارید، هر چیزی فقط تا وقتی تجربه نشده و ناشناخته‌س، ترسناک به نظر میاد.

دو: یه اینترنت قوی و با کیفیت و درست و درمون به علاوه‌ی یه لپ تاپ برای خودتون جور کنید. این فکر که برای کسب و کار اینترنتی در خانه میشه صرفا از یه موبایل هم استفاده کرد، فکر اشتباهی نیست اما ایده‌آل هم نیست! اصول حرفه‌ای بودن رو رعایت کنید.

سه: به روز باشید، همه چیز رو چهارچشمی رصد کنید و از ترک دیوار هم خلاقیت بیرون بکشید. اگر بخواید میشه!

حالا اگر به اندازه کافی برای دریافت اطلاعات در مورد انواع کسب و کار اینترنتی در خانه آماده شدید، بیاین با هم چند تا نمونه رو مرور کنیم:

 

مشارکت در فروش -ایده کسب و کار اینترنتی

 

ایده اول: مشارکت در فروش

یه دامین ثبت کنید و یه مبلغی رو به یه طراح سایت بدید تا براتون یه وب سایت طراحی کنه. حالا: به نام خداوند بخشنده‌ مهربان! کار شما شروع شده! کار مهم و اثرگذار و پولساز شما! تنها چیزی که باید رعایت کنید اینه: تولید محتوای مرتب و منظم و به درد بخور.

به این گزینه آخر دقت کنید: به درد بخور! اصلا انواع کسب و کار اینترنتی در خانه، شکل می‌گیرن، چون مفیدن و نیازی رو رفع می‌کنن.

به درد بخور بودن محتوای وب سایت شما باعث میشه ترافیک بالا بره و این یعنی اشتیاق سایت‌های دیگه، برای سپردن تبلیغات‌شون به شما. در ازای فروش، درصد قابل توجهی رو هم به شما میدن.

باید یه افزونه روی وبسایت‌تون نصب کنید تا به این ترتیب، هر بازدیدکننده‌ای که از سایت شما به سایت فروشنده می‌ره رهگیری می‌شه و در صورت خرید، به صورت اتوماتیک،درصدی از فروش به حساب شما منظور میشه. میزان درصد از هر فروش معمولا یه توافق بین سایت شما و سایت فروشنده خواهد بود.

حالا، چند تا فوت کوزه گری بهتون یاد می‌دیم و اسمشومی‌ذاریم:

نکات طلایی در راه اندازی وب سایت برای مشارکت در فروش

اول: تمرکز روی نیچ های بازار برای مشارکت

نیچ چیه؟ نیچ یعنی بازاریابی گوشه‌ای. اگر بخوایم علمی و کتابی‌شو بهتون بگیم، میشه این:

«نیچ مارکتینگ یعنی متمرکز کردن فعالیت های بازاریابی روی بخشی کوچک، مشخص و به خوبی تعریف شده از بازار».

البته در واقعیت چیزی به عنوان «نیچ» در بازار وجود نداره. بازاریابان،نیچ رو با تشخیص نیازها و خواسته‌هایی که تا بحال توسط بقیه شرکت‌ها به خوبی و یا اصلا برآورده نشده، «خلق»می‌کنند. به طور کلی در نیچ مارکتینگ، سعی می‌کنیم به یه شرکت بزرگ در یه بازارکوچیک تبدیل بشیم.

مثال بزنیم؟

بعد از کرونا بازار ماسک رونق گرفت. حالا اونایی که اومدن از این نگهدارنده‌های کش ماسک، (که برای جلوگیری از فشار به گوش درست میشه) تولید کردن، به نوعی از ایده نیچ مارکتینگ استفاده کردن. حالا اگر وب سایت شما با اون فروشگاه آنلاین تولید نگهدارنده‌ی ماسک همکاری کنه، یه فرصت خیلی خوب برای افزایش ترافیک شما و همینطور افزایش سهم‌تون از فروش به دست اومده. پس نتیجه می‌گیریم خیلی از انواع کسب و کار اینترنتی در خانه، با کمک کسب و کارهای غیرخونگی هستن که رشد می‌کنن و این همکاری خیلی هم خوبه!

دوم: انتخاب سایت‌های فروشنده خوب

شما باید سایت‌هایی رو برای همکاری انتخاب کنید که می‌دونین محصولات‌شون خریدار داره و از قبل، درصدی از مقبولیت و محبوبیت پیش مشتری رو به دست آوردن. البته، ممکنه اون سایت فروشنده خودش در ابتدای مسیر باشه. اگر شما فکر می‌کنید محصولی که ارائه می‌ده خیلی خاص و خوبه، تردید به دلتون راه ندید. یادتون باشه در بازار و اقتصاد و تجارت، همیشه غافلگیری‌هایی وجود داره.

سوم: ایجاد چندین سایت و راه اندازی سیستم مشارکت در فروش در همه اونا

آدم عاقل گردوهاشو توی یه کیسه نمی‌ریزه. شما اگر چندتاوب سایت بزنید و بتونین به همه‌ش رسیدگی کنین، می‌تونین چندتا درآمد به صورت موازی همدیگه داشته باشین و اینجوری اشتیاق خودتونم به کار بیشتر میشه.

 

 تولید محتوا (بلاگ نویسی) - ایده کسب و کار اینترنتی

 

ایده دوم: تولید محتوا (بلاگ نویسی):

یکی از انواع کسب و کار اینترنتی در خانه تولید محتواست و ما می‌دونیم که این موضوع برای شما جدید نیست و خودتون حتما می‌دونین که هر تولیدکننده‌ای، چه اسکاچ ظرفشویی تولید کنه، چه کفش ورزشی و چه کابینت آشپزخونه، احتیاج داره که محصول خودش رو با تولید محتوای متنی، معرفی کنه.  شما حتما این رو هم می‌دونین که این کار رو شما می‌تونید انجام بدید. اما از کجا باید شروع کنید؟ این چیزیه که معمولا ازش غافل هستید.

برای این کار یه سایت در مورد نویسندگی اینترنتی راه اندازی کنید و داخل اون محتوای عالی قرار بدید. روی اون تبلیغ کنید و اصلا برای پرداخت هزینه‌های تبلیغات در این مرحله، تردید به دلتون راه ندید. خیلی زود،خیلی از وب سایت های نیازمند به محتوا، با شما تماس می‌گیرن و در خواست محتوا می‌کنن و اون هزینه‌ای که برای تبلیغ دادید جبران میشه.

فقط مراقب باشید وقتی تعداد مشتریان شما افزایش پیدامی‌کنه از وب سایت خودتون غافل نشید. انواع کسب و کار اینترنتی در خانه اینقدر متنوع و زیاده که ممکنه شما رو از اون طرف بوم بندازه! یادتون باشه برای موفقیت در این زمینه، باید روی یه هدف متمرکز بشید.

نکات طلایی برای تولید محتوا و جذب سفارش دهنده:

اول: تولید مقالات تخصصی که قیمت بیشتری دارند!

مقالات ترجمه شده در وبسایت‌تون بذارید. نگارش صحیح خیلی مهمه، به اینم توجه کنید. متون باید شسته رفته و مرتب باشن. نیم‌فاصله‌ها رو رعایت کنید. مخاطب باید بفهمه کسی که ادمین این وب سایت هست، یه آدم باسواده. این رو در ویترین وبسایت‌تون لحاظ کنید. موفقیت انواع کسب و کار اینترنتی در خانه به همین اصل مهم حفظ ظاهر ربط داره.

دوم: عکاسی و محتوای گرافیکی

خیلی مهمه که ویوی وب سایت، چشم نواز و زیبا باشه. حتما کار رو به کاردان بسپارید. محتوای تصویری و گرافیکی شما باید جوری باشه که مخاطب رو سر ذوق بیاره.

سوم: تولیداینفوگرافیک های ویژه

مخاطب امروز مخاطب فست فودیه. می‌دونین یعنی چی؟ یعنی به جای خوندن سه پاراگراف متن، ترجیح میده یه مطلب رو به صورت ترکیبی از تصویر و متن بخونه و هر چه خلاصه‌تر، بهتر. اهمیت اینفوگرافیک اینجاست که معلوم میشه. انواع کسب و کار اینترنتی در خانه به تبلیغات نیاز دارن و بار بزرگی از این تبلیغات هم روی دوش همین کارای اینفوگرافیکیه.

 

 مدیریت شبکه های اجتماعی - ایده کسب و کار اینترنتی

 

ایده سوم: مدیریت رسانه های اجتماعی

لابد تا امروز خیلیا بهتون پیشنهاد دادن ادمین کانال تلگرام یا ادمین صفحه اینستاگرام بشید. احتمالا شما هم به این کار به چشم یه شغل دم دستی و کم پول نگاه کردید و ساده از بغلش رد شدید. ولی باید بدونین میشه به این شغل، خیلی تخصصی و خیلی حرفه‌ای نگاه کرد. شما می‌تونین وب سایتی رو راه‌اندازی کنین و خودتون رو به عنوان پذیرنده‌ی چنین سفارش‌هایی بشناسونید. باور کنین انواع کسب و کار اینترنتی در خانه در نگاه اول، ساده به نظر می‌رسن ولی وقتی وارد دل موضوع می‌شیدمی‌بینید چقدر همه چیز پیچیده و در عین حال جذاب و چالشی و هیجان‌انگیزه.

منظور از ادمین اینستاگرام بودن فقط این نیست که یه پست رو در زمان مشخص بارگذاری کنید. منظور اینه که شما بتونید استراتژی بچینید. زمان‌شناس باشید و نبض مخاطب خاص رو در دست بگیرید. شما باید بدونین مردم، چه وقت حال‌شون خوبه و چه وقت غمگینن و متناسب با اون، دست به انتشار محتوا بزنید. مثال بزنیم: اگر شما قصد دارید یک کمپین راه اندازی کنین که درون‌مایه‌ش شادیه، شما نمی‌تونید این کار رو زمانی انجام بدید که کل جامعه بابت از دست دادن یه سلبریتی محبوب غمگین هستن، چون فضای عمومی جامعه برای این کار مناسب نیست.

در صورت مدیریت درست این بخش، هم فروش ایجاد میشه هم شما می‌تونید از کارفرما پول بیشتری رو طلب کنید. اساسا خیلی از انواع کسب و کار اینترنتی در خانه به خاطر کسب درصد از فروش یا حق کمیسیون هست که رشد می‌کنن.

نکات طلایی در مدیریت رسانه‌های اجتماعی

اول: مشاوره و تحلیل شبکه های اجتماعی رو هم انجام بدید.

این کار باعث میشه برای خودتون وجهه‌ی مقبول بسازید، اعتمادسازی کنید و در نهایت، مشتری بیشتری جذب کنید. ضمن اینکه برای موفق شدن باید حتما مطالعه خودتون رو بالا ببرید.

دوم: فروش از طریق رسانه های اجتماعی رو انجام بدید و درصد بگیرید.

اگر ادمین یه پیچ فروشنده محصول شدید، به مرور زمان دست‌تون میاد که دایره مشتریان اون کالا چه کسانی هستن. متناسب با ذائقه اونا محتوا درست کنید و بعد از تولید کننده بخواید از فروش به شما درصد بده.

 

ایده چهارم: فروش محصول خودتون

هر کسی بالاخره یه کاریو تو زندگیش از همه بهتر انجام میده. فرقی هم نمیکنه چه کاری. خیاطی، آشپزی، قاب تزیینی، عروسک سازی و هر هنر دیگه. در اینجا نمی‌خوایم اشاره‌ مستقیمی به نوع هنر و محصول تولیدی داشته باشیم چون قبلا در مقاله‌ها و پادکست های دیگه اینکارو کردیم. چیزی که در اینجا اهمیت داره اینه که فروش رو به خوبی انجام بدیم. از توی خونه و با اینترنت. مهم نیست این محصول توسط خود شما تولید میشه یا یکی از اعضای خانواده یا حتی فامیل‌تون. انواع کسب و کار اینترنتی در خانه، روی دوش یه تیم جلو میرن که اعضای اون، اعضای خانواده یا کسانی در همون سطح نزدیک و صمیمی هستن.

تنها کاری که باید بکنید اینه که نسبت به رقبا مزیتی رو ایجاد کنید و استراتژی خاصی رو تدارک ببینید.

نکات طلایی در فروش محصول شخصی

اول: روی رسانه های اجتماعی قوی کار کنید.

از رسیدگی به اینستاگرام غافل نشید. درصد خیلی بالایی از مشتریا از اونجا میان.

برندینگ عالی داشته باشید.

حتما از یه مشاور کمک بگیرید تا برند شما رو براتون بسازه. این گزینه رو هرگز دست کم نگیرید.

از همه روش های بازاریابی هم زمان و هم جهت استفاده کنید.

هیچوقت به یه راه خاص امید نبندید. چندین راه و چندین روش، دوشادوش همدیگه میتونن به شما کمک کنند.

خب!

چند گزینه خیلی معدود از انواع کسب و کار اینترنتی در خانه رو با هم مرور کردیم. انتخاب شما کدومه؟ ممکنه حتی چیز دیگه‌ای توی ذهن‌تون باشه. ما برای شنیدن ایده شما و مشورت دادن بهتون آماده‌ایم. کارخانه کسب و کار، بهتون کمک میکنه تا کسب و کارت رو درست و صحیح بیمه راه اندازی کنی.

 با ما در تماس باشید.

 

تگ ها: انواع کسب و کار اینترنتی در خانه انواع کسب و کار خانگی اینترنتی