کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست

کسب و کار اینترنتی چیه؟ وقتی کسی میگه من کسب و کار آنلاین دارم معنی‌ش اینه که هیچ کار سختی انجام نمی‌ده؟

اصلا چه کسایی به سراغ کسب و کار اینترنتی یا همون کسب و کار آنلاین می‌رن؟ شاید جواب دادن به همین سواله که ما رو جلو می‌اندازه.

کسب و کار اینترنتی رو کسایی انتخاب می‌کنن که متوجه این حقیقت شدن: دایره‌ی مشتری‌های کالاها یا خدمات من، فقط آدمای نزدیک به من یا همشهری با من نیستن، من می‌تونم در تمام جهان خودمو به معرفی بذارم!

شما هم به چنین چیزی فکر می‌کنین؟ عالیه. با ما همراه باشین تا یه شروع خوب رو با هم رقم بزنیم:

 

کسب و کار اینترنتی

 

تعریف کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی در تعریف ساده یعنی دقیقاعرضه‌ی محصولات در فضای اینترنت و رسوندن کالا یا خدمات خودتون به دست مشتری. حالا در فضای اینترنت شما می‌تونید این کالا رو از طریق سایت یا از طریق جوامع مجازی بفروشید اما معامله به صورت آنلاین انجام گرفته. اما بذارین یه تعریف جذاب‌تر هم ارائه بدیم:

کسب و کار اینترنتی یعنی اینکه شما خودتون صاحب کسب و کار در فضای آنلاین خواهید شد و کالا یا خدماتی رو در قالب وب سایت یا جوامع مجازی به دیگران خواهید فروخت. گرفتین چی شد؟ به زبان ساده، آقای خودتونین و نوکر خودتون این یعنی رییس خودتونید!

 

کسب و کار اینترنتی چه چیزی نیست؟!

یه نکته مهم رو یادمون نره: هر فعالیتی در فضای اینترنت به معنای کسب و کار اینترنتی نیست و بهتره قبل از اینکه کسی به شما دروغ بگه،بدونید که چه فعالیت‌هایی در فضای اینترنت عمر شما رو هدر میده و به هیچ نتیجه‌ای هم نخواهید رسید. مثلا کدوم فعالیتها؟

سایت‌های کلیکی : این یه سرابه که شما رو به عشق درآمد با کلیک کردن اسیر خودش می‌کنه و چون شما تصور میکنید راحت ترین کار دنیا رو به دست آوردید به سمتش می‌رید اما پس از مدتی می‌بینید که سرابی بیش نبوده  و حتی پول اشتراک اینترنت خودتون رو هم به دست نیاوردید.

سایت های هرمی : داستان این نوع درآمد زایی هم سرانجام همان سایت های کلیکی هست و شما فقط برای نفرات بالایی به نوعی بردگی کردید و در آخر یک سکه مسی نصیب شما خواهد شد که حتی پول شارژ گوشی موبایل شما نخواهد بود.

پس مراقب باشید.

 

اما لازمه بدونید، مزیت‌های کسب و کار اینترنتی چیه؟

 

نیازی به اجاره یک فضای کاری ندارید، به نوعی فضا و مکان بی‌معنی میشه و شما می‌تونید از داخل خونه خودتون هم کارتان رو شروع کنید.

بازار شما محدود به جای خاصی نیست و به کل ایران می‌تونید بفروشید و حتی اگر توانایی داشته باشیدمی‌تونید وارد بازارهای جهانی بشید.

سرمایه زیادی برای شروع کسب و کارتان نیاز ندارید و با کمترین سرمایه ممکن امکان شروع وجود داره.

وب سایت شما یک فروشنده ۲۴ ساعته هست. هیچ وقت تعطیلی نداره و همیشه آماده فروشه.

مهم نیست چه ساعاتی رو برای کسب و کار اینترنتی خودتون صرف می‌کنید، شما هر ساعتی رومی‌تونید به اون اختصاص بدید.

مطمئن باشید درآمد حاصل از یک کسب و کار اینترنتی از حقوق بسیار کم یک کارمند بسیار بیشتره.

اگر همه چیز به خوبی ایجاد شده باشه تغییر نوع کسب و کار شما هزینه خاصی در بر نخواهد داشت.

اگر در فضای آنلاین اشتباهی انجام دادید زیاد نگران نباشید، زیرا در این فضا میشه همه اشتباهات رو اصلاح کرد.

 

معایب کسب و کار اینترنتی چیه؟

چیزایی که وجود داره، اسمشون معایب نیست، اسم‌شون ملاحظاته. بیاین با هم مرورشون کنیم:

برای اینکه فروش شما شروع بشه باید کمی صبر داشته باشید تا به شما اعتماد کنند.

باید هر روز پاسخ سوالات مشتریانی که می‌خوان از شما خرید کنند رو بدید.

هر هفته باید سایت خودتون رو بررسی کنید که سیستم فروش درست کار می‌کنه.

 

کسب و کار اینترنتی موفق در ایران، کدوما هستن؟

دیجی کالا، سایت های اشتراک ویدئو مانند آپارات و تماشا، سایت های آموزشی مانند فرانش و فرادرس، سایت‌هایی مانند اسنپ فود و مامان پز که در زمینه پخت غذا وجود دارند، میهن دانلود و پی سی دانلود، سایتهایی که در زمینه دانلود نرم افزار فعالیت می‌کنند و…. از سایت های اینترنتی موفق در ایران هستند.

 

انواع کسب و کار اینترنتی

 

کسب و کارهای اینترنتی در چه مدل‌های دسته بندی میشن؟

این فهرست رو براتون ردیف کردیم:

به دیگران آموزش بدید

به دیگران مشاوره بدید

خدمات ارائه کنید

کالای خودتون رو بفروشید

از اخبار کسب درآمد کنید

همکاری در فروش

کارهای دستی بفروشید

و سرانجام پیاده سازی ایده خودتون

شما برای شروع کسب و کار اینترنتی ایده دارید؟ تمومه! بفرمایید داخل!

 

اصلا مهم نیست که ایده شما تکراری باشه، چون به قول پزشک کسب و کار دکتر سید احمد سیدی مطلق که میگه ( قرار نیست هشتاد میلیون جمعیت ایران مشتری شما باشن) باید دقت کنین،  مهمترین بخش اینه که شما چه جوری اونوایجاد کنید. بازار هدف شما چه کسانی هستن و در نهایت چجوری بازاریابی اینترنتی رو انجام بدید و اگر همه این مراحل رو به خوبی انجام بدید، موفقیت شما حتمیه.

پس نگران این موضوع نباشید که حتما باید به دنبال یک ایده کاملا جدید باشید، مگر اینکه واقعا ایده شما بتونه یک نیازیا مشکل جدیدی رو رفع کنه و بازار هدف کافی رو هم به دنبال داشته باشه. فقط کافیه بدونید که کسب و کار اینترنتی چیه؟

 

سایت یاپیج اینستاگرام ؟

سایت یا اینستاگرام هر دوتا ابزاری هستن برای رسیدن شما به موفقیت در کسب درآمد از اینترنت، اما ساخت پیج اینستاگرام بسیار راحت به نظر می‌رسه و کاملا بدون هزینه، ولی زمانی که آغاز می‌کنید متوجه خواهید شد که وب سایت و پیج اینستاگرام مکمل همدیگه‌ن و اصلا شما نمی‌تونید تنها به یه پیج متکی باشید.شما نسبت به وب سایت مالکیت دائمی دارید و به صورت همیشگی می‌تونید لیست اعضا سایت خودتون رو در کامپیوترخودتون یا هر فضای دیگه ذخیره کنید، از محتویات سایت خودتون پشتیبان بگیرید و اگر هر اتفاقی برای سایت شما بیفتد به سرعت دوباره سایت خودتون رو برمی‌گردونین و همچنین اطلاعات مشتریان رو دوباره در اختیار دارید، البته یک سری سیستم‌های ایجاد پشتیبان اتوماتیک وجود داره که همه این کارها رو برای شما انجام می‌ده و نیازی نیست شما کاری انجام بدید.

 

به اینستاگرام به چشم کسب و کار اینترنتی نگاه کنیم یا نه؟

اینستاگرام برای خودش قوانین عجیب و غریبی داره. ممکنه پیجی که برای اون، ماه‌هایا حتی چند سال زحمت کشیدید در یک لحظه بسته بشه و صد البته شما هرگز نمی‌تونید به فالوورهای خودتون دسترسی داشته باشید.واقعا خیلی اتفاق ترسناکیه اما میتونه برای هر کسی این اتفاق بیفته. این حرف معنیش این نیست که شما بایداینستاگرام روبی‌خیال بشید چون صد در صد میتونه به فروش شما در فضای اینترنت کمک کنه اما باید در کنار یه سایت، پیج اینستاگرام داشته باشید تا هرگز نگران چیزی نباشید.

در واقع چیزی که خودتون صاحبش نیستید رو فقط به عنوان یک مکمل ازش استفاده کنید.

کسب و کار اینترنتی رو از کجا شروع کنیم؟

از یه مشورت! با کسانی که اهل این عرصه‌. ما در کارخانه کسب و کار در کنار شما هستیم. ب ما تماس بگیرید.

تگ ها: کسب و کار اینترنتی چیست کسب و کار اینترنتی چه چیزی نیست تعریف کسب و کار اینترنتی سایت یاپیج اینستاگرام ؟ انواع کسب و کار اینترنتی کسب و کار اینترنتی موفق در ایران معایب کسب و کار اینترنتی