کرونا و ایده ‌های کسب و کار اینترنتی در ایران

ایده های کسب و کار اینترنتی، درخشان و آینده دار

 

ایده ‌های کسب و کار اینترنتی، درخشان و آینده دار

این خیلی کودکانه است که خیال کنیم برای طراحی و پردازشِ ایده های کسب و کار اینترنتی، باید حتما رشته‌هایی خاص را در دانشگاه تحصیل کرده باشیم یا از بهره هوشی خیلی بالایی بهره‌مند باشیم و یا یک سرمایه‌ی عجیب و غریب پشتوانه ما باشد تا دل و دماغ شروع کردن داشته باشیم. واقعیت این است که ایده های کسب و کار اینترنتی تا امروز به ذهن کسانی رسیده است که آدم‌هایی درست شبیه خود ما هستند و تنها تفاوت شاید این است که کمی دقیق‌تر به دنیا و آدم‌ها و نیازها و احتیاج‌ها و البته عواملی که می‌تواند زندگی را راحت‌تر و زیباتر کند، فکر کرده‌اند. شما هم می‌خواهید جزو این دسته باشید؟ شما هم دوست دارید یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی را راه بیاندازید؟ بیایید با هم چند مورد از آنها را مرور کنیم:

 

ساخت اپلیکیشن کاربردی، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

اگر شما در دانشگاه رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر را تحصیل کرده‌اید، کافیست کمی خلاق، تلاشگر، اهل مطالعه و علاقمند به جست و جو کردن باشید؛ خیلی زود پولدار خواهید شد، چراکه برنامه نوشتن برای اندروید و آی.او.اس ( IOS ) می‌تواند زندگی شما را به دو بخش قبل و بعد از این طراحی تبدیل کند. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، این است که اهل ذوق باشید! البته منظور فقط اپلیکیشن‌های سرگرمی نیستند و شما می‌توانید اپ خود را بر اساس یک نیاز عمومی طراحی کنید که در این صورت موفق‌تر هم خواهید بود.

 طراحی سایت، یکی از ایده‌ های کسب و کار اینترنتی

یک تصور اشتباه در بین مردم وجود دارد که باعث می‌شود خودشان را از ورود به یک کسب و کار پولساز محروم کنند! خیلی از افراد فکر می‌کنند که برای راه‌اندازی و طراحی سایت باید برنامه نویسی بلد باشند و یا اینکه اگر برنامه نویسی نمی‌دانند باید بابت راه اندازی و ساخت سایتشان هزینه‌های زیادی پرداخت کنند، در صورتی که اصلا اینطور نیست!باید روی این آگاهی مهم تأکید کنیم که شمابرای اینکه یک وب‌سایت راه اندازی کنید، اصلا به برنامه نویسی و کدنویسی نیاز ندارید. سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس راه‌اندازی و ساخت سایت را برای تمام افراد راحت کرده‌اند و شما بدون اینکه برنامه نویسی بلد باشید می‌توانید سایت راه اندازی کنید. اگر کار با سیستم‌های مدیریت محتوا را یاد بگیرید میتوانید با طراحی سایت درآمدزایی داشته باشید. البته برای کسب درآمد از طراحی سایت نیازی به راه‌اندازی شرکت و دفتر ندارید. بسیاری از افراد توانسته‌اند با یادگیری طراحی سایت کار در منزل خود را راه اندازی کنند و به درآمد میلیونی برسند.

 

فروشگاه اینترنتی، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیازی به توضیح ندارد و خودتان راجع به آن اطلاعات کافی دارید. تنها چیزی که بد نیست برای شما مرور شود این است که شما با 3 روش کلی می‌توانید از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید:

فروش محصولات فیزیکی به صورت کاملا اینترنتی

فروش محصولات آموزشی و دانلودی

همکاری در فروش و فروش محصولات دیگران

 

یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی خرید و  فروش دامنه میباشد.

این روش، توسط اهالی فن خیلی توصیه نمی‌شود، چراکه به زمان و سرمایه نیاز دارد و معلوم نیست چه وقت به درآمد برسد و دریافتی شما هم از آن به شکل ثابت و منظم نیست، با این حال عده زیادی از مردم به کمک آن به پول رسیده‌اند. شما می‌توانید با قیمت بسیار پایین یک دامنه را خریداری کنید  و آن را با قیمت بالاتری برای فروش قرار بدهید. برای این کار لازم است در سایت‌های حراج دامنه عضو شوید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید این است که توانایی پیش بینی کردن داشته باشید! شما باید بدانید چه برندهایی در آینده، به وجود خواهند آمد و چه عناوینی را برای خودشان ثبت خواهند کرد و بعد، دامین همان عبارت‌ها را ثبت کنید تا صاحبان آینده آن برند، روزی به سراغ شما بیایند و آن را به قیمتی که هیچکس جز شما نمی‌تواند تعیین کند از شما بخرند!

 

وبلاگ نویسی تخصصی، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

همین ابتدای پاراگراف، باید بگوییم برای اینکه بتوانید از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیدلازم است یک سایت داشته باشید! به این موضوع توجه کنید که شما به هیچ عنوان از سیستم‌های وبلاگ‌دهی مثل blog.ir، blogfa و…استفاده نمی‌کنید.

برای کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی شما باید با استفاده از وردپرس یک سایت راه اندازی کنید و شروع به نوشتن کنید تا ترافیک سایت‌تان افزایش پیدا کند. هرچه تعداد ورودی سایتتان بیشتر باشد درآمدتان بیشتر می‌شود.بعد، وقتی تعداد بازدید کنندگان افزایش پیدا کند شما میتوانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. شما در واقع بابت تبلیغات برای سایت‌های دیگران کسب درآمد می‌کنید.

 

طراحی قالب و افزونه وردپرس، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

اگر شما برنامه‌نویسی وب را بیاموزید، از طریق طراحی قالب و پلاگین برای سایت‌های وردپرسی می‌توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید.این ایده کسب و کار اینترنتی نیازی به هیچ سرمایه اضافی ندارد.شما هر قالبی را که طراحی می‌کنید، در مارکت‌های ایرانی و خارجی  قرار بدهید و بفروشید. البته شما از این طریق می‌توانیدکسب درآمد دلاری هم داشته باشید، فقط باید زبان‌های برنامه‌نویسی وب را کامل یاد بگیرید. این روش بیشتر مناسب افرادی است که به علم برنامه نویسی و کدنویسی علاقه دارند.

 

سئو و بهینه سازی وب سایت، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

سئو یاSEO  به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بخصوص گوگل است و اگر شما آن را بلد باشید، کمک بزرگی برای خودتان و مشتریان‌تان به حساب می‌آیید، چراکه شما قادر هستید کاری کنید تا سایت خودتان و یا مشتریان تان در نتایج اول گوگل دیده شود. این خیلی مهم است که وقتی یک عبارت جستجو می‌شود، گوگل به عنوان اولین لینک، کدام گزینه را نشان می‌دهد. شما باید بدانید که سئو یک علم است! برای یادگیری علم سئو باید تمام فاکتورهای سئو را به صورت کامل یاد بگیرید.اگر به یک متخصص سئو تبدیل شوید خیلی راحت می‌توانید پروژه های سئو را انجام بدهید. میزان درآمد پروژه‌های سئو به خودتان بستگی دارد. برای سئو و بهینه سازی سایت اصلا نیاز به علم کدنویسی و یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی ندارید.

منابع زیادی برای یادگیری سئو وجود دارد. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید میتوانید از :

moz.com

backlinko.com

searchengineland.com

searchenginejournal.com

استفاده کنید و آن را یاد بگیرید.

 

تدریس مجازی و برگزاری وبینار، یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی میباشد.

آیا شما دانش خاصی دارید که قابلیت آموزش دادن از راه دور را دارد؟ آیا خودتان کاراکتر آموزش‌دهنده و صبوری دارید؟ فن‌بیان‌تان چطور است؟ اگر پاسخ‌های شما به این چند سوال، مثبت باشد معنایش این است که می‌توانید تدریس مجازی را آغاز کنید و به این ترتیب از سراسر جهان، شاگردانی داشته باشید. تنها کاری که باید بکنید تبلیغات روی برند خودتان است و همینجاست که مفهوم «پرسونال برندینگ» مهم می‌شود.

 

نوشتن محتوای تبلیغاتی، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

نوشتن، یکی از آن کارهای و سهل ممتنع است! یعنی به نظر ساده می‌آید اما واقعیت امر آن است که کار هر کسی نیست و وقتی وارد میدان عمل شوید، می‌بینید اصلا اینطور نیست که بدون استعداد و آمادگی کافی بشود از عهده آن برآمد. وقتی پای نوشتن تبلیغاتی در فضای اینترنت وسط باشد موضوع جدی‌تر هم می‌شود. یادتان باشد جرج برنارد شاو و ارنست همینگوی که ما آنها را به عنوان بزرگان ادبیات می‌شناسیم بخش بزرگی از درآمد زندگی خود را نه از طریق کتاب های ادبی و هنری، بلکه با نوشتن متن تبلیغاتی به دست آورده‌اند. اگر شما نوشتن متن تبلیغاتی را فرا بگیرید می‌توانید درآمد خیلی خوبی را برای خود فراهم کنید.

 

همکاری در فروش، یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی

در این روش شما از طریق فروش محصولات دیگران درآمدزایی می‌کنید!

یعنی یک فروشگاه آنلاین بزرگ و معروف برای فروش محصولاتش در اینترنت، پس از دریافت درخواست رسمی و ثبت نام شما، به شما لینک اختصاصی می‌دهد که هر کس از طریقآن محصولی را تهیه کند به صورت کاملا اتوماتیک در پنل کاربری شما پورسانت‌تان ارسال میشود و میتوانید آن را دریافت کنید.

خب!

چند مورد از معروف‌ترین ایده‌ های کسب و کار اینترنتی  را پیش روی شما گذاشتیم. حالا انتخاب شما کدام است؟ برای هر یک، به راهنمایی و مشاوره نیاز خواهید داشت و کارخانه کسب و کار، در کنار شماست تا گام‌هایتان را محکم‌تر بردارید.

 

تگ ها: ایده ‌های کسب و کار اینترنتی کرونا و درآمد اینترنتی کسب و کار های بدون دفتر