کار آفرینی با سرمایه کم، فکر بکر آدم های پولدار

کارآفرینی با سرمایه کم

 

کارآفرینی با سرمایه کم، یک اتفاق لذت‌بخش هست که اتفاقا خلاف چیزی که احتمالا شما فکر می‌کنید کار سختی هم نیست. کسایی که با فروختن یک تکه طلا و یا حتی رفتن به سراغ یک پس انداز چند ماهه، یک کسب و کار رو راه انداخته‌اند، نه زیادی متوهم بودن و نه الکی امیدوار. اونا همه‌ی ویژگی‌های بازار رو سنجیده‌ان و بعد جلو رفته‌ان و فهمیده‌ان کارآفرینی با سرمایه کم، تنها چیز زیادی که می‌خواسته، تلاش و خودباوری بوده. آیا این ویژگی‌ها در شما وجود داره؟ پس شروع کنید.

شاید در این مرحله، شما بخواید بدونید شخص کارآفرین کیه یا ما باید چجوری کارآفرین بشیم که دغدغه‌های بدی هم نیست و همین الان روی هرکدوم از این عبارت‌ها توی گوگل سرچ کنید، می‌تونید پاسخ سوال خودتون رو به شکل مفصل پیدا کنید، اما برای اینکه انگیزه بیشتری پیدا کنید، از شما دعوت می‌کنیم چند کسب و کار رو که با سرمایه کم قابل راه اندازی هست با هم مرور کنیم:

جمع آوری ضایعات

 

یکی از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم می‌تونه جمع آوری ضایعات باشه.

ضایعات فلزی بازیافت میشن و دوباره به چرخه برمی‌گردن. آیا شما یه انبار توی خونه دارید؟ اگر بله، کارتون رو شروع کنید. ضایعات فلزی رو از خونه به خونه‌ی محله خودتون جمع آوری کنید و بعد به جایی انتقال بدید که اونا رو بر اساس وزنی که دارن از شما می‌خرن.آهن، مس و آلومینیم با ارزش‌ترین فلز معمول هستند و هر محله‌ای هم به یه خریدار ضایعات فلزی یا بیشتر نیاز داره. زمانی که اولین فروشتون رو انجام دادید، محصولات جدیدی جایگزین کنید. کارآفرینی با سرمایه کم، گاهی باعث می‌شه شما قدر و قیمت دور ریختنی ها رو هم بدانید.

 

معلم خصوصی - کار آفرینی با سرمایه کم و بدون سرمایه

 

معلم خصوصی

معلم خصوصی شدن، یکی از اون ایده های کارآفرینی با سرمایه کم به حساب میاد که اگر جدیش بگیرید می‌تونه شما رو به پول زیاد برسونه. اگر باور ندارید، به توضیح ما توجه کنین که ممکنه براتون جدید باشه:

تنها هزینه‌ای که شما باید بکنید، چاپ اعلامیه‌ی تبلیغاتی‌تون هست. اگر مهارت تدریس دروس دبیرستان در رشته‌های مختلف رو دارید، انجام این کار رو از در و همسایه، به کمی اون طرف تر ببرید و کاری کنید محله‌های بالایی و پایینی هم شما رو به عنوان یک معلم خصوصی خوب بشناسند. این احتمال وجود داره که شاگرد خصوصی شما در یک درس، آموزش یک درس دیگه رو هم طلب کنه، درسی که شما تخصص آموزش اونوندارید. در این صورت شما می‌تونید از بین کسایی که خودتون می‌شناسید چنین معلمی رو به اون معرفی کنید و پورسانت خودتون رو بگیرید. این تنها یه لطف کوچیک به شاگردتون و رفیقتون نیست. بلکه کم کم می‌تونید همین اعزام معلم خصوصی به منازل در تمامی دروس رو به عنوان یک بنگاه محلی مدیریت کنید و پول خوبی در بیارید! کارآفرینی با سرمایه کم گاهی به شما اثبات می‌کنه خرخون بودن در دوران مدرسه آنقدرها هم بی فایده نبوده است!

 

انجام خدمات به شکل تیمی

 

انجام خدمات به شکل تیمی

به نظر شما انجام چه کارهایی برای خانواده‌های امروزی دشواره؟ بیایید با هم مرور کنیم: تزریق هر روزه‌ی سرم و آمپول به یک بیمار، بازگردوندن کودکان از مدرسه و مهد، رنگ آمیزی دیوار منازل و بسیاری از کارهایی از این دست.

برای داشتن یه کارآفرینی با سرمایه کم، شما باید ابتدا از بین کسانی که نسبت به اونا شناخت دارید یک تیم تشکیل بدید و بعد هزینه‌ای رو به صورت شریکی جمع آوری کنید که خرج تبلیغات بکنید. بعدش کاری کنید اهالی محل، تیم شما رو (که دارای یک نام خاص یا برند هم هست) به عنوان یک گروه آچار فرانسه بشناسند؛ یعنی کسایی که از عهده تعمیرات لوازم برقی برمیان، یا وسایل سنگین رو جا به جا می‌کنند، یا می‌شه رنگ آمیزی خانه و تعمیرات سبک رو به اونا سپرد، یا در تزریقات تجربه دارن و یا می‌تونن بچه رو (حتی پیاده، به جهت مراقبت در مسیر) از خونه به منزل بیارن. گرداننده‌ی گروه می‌تونه از هر سفارش یک پورسانت داشته باشه. کارآفرینی با سرمایه کم گاهی می‌تونه هم شما رو به نون و پول برسونه و هم اطرافیانتون رو.

 

خدمات اسباب کشی - کار آفرینی با سرمایه کم

 

خدمات اسباب کشی

کارآفرینی با سرمایه کم، گاهی مساویه با ساماندهی کردن چیزی که ما بهش میگیم کمک انسان‌دوستانه! یه کار انسان دوستانه اگر قرار باشه هر روز انجام بشه، دیگه می‌تونه دلیلی برای پول در آوردن باشه، مثلا کمک کردن به اثاث کشی مردم.

کافیه چند نفر رو که وانت یا نیسان دارن جمع کنید و بتونید جعبه‌های خالی و کاغذهای باطله زیاد (برای بسته بندی کردن) تهیه کنید. شما می‌تونید به صورت کوچک و محلی، خدمات مربوط به اسباب کشی رو انجام بدید. تنها کاری که باید بکنید اینه که حقیقتا هنگام بسته بندی حواستون به سلامت اسباب و وسایل شکستنی باشه و کمی از امور فنی برای سلامت جا به جایی وسایل برقی سر در بیارید و مشکلاتی که این شرکت های اسباب کشی برای مشتری هاشون ایجاد میکنن مثل معطل کردن زیاد برای اینکه پول بیشتری به جیب بزنن و یا عدم پوشش مناسب کارگرها و از این دست موارد رو کنار بزارید و مشتری مدار باشید تا خیلی زود به نتیجه برسید. سرمایه شما صرف امور تبلیغاتی تیم‌تون خواهد شد. حتما در تیم‌تون از کارگرانی استفاده کنید که تنومند هستند و از عهده جا به جایی بار سنگین بر میان. کارآفرینی با سرمایه کم، غالبا یک شیوه مدیریتی سنگین می‌خواد و اگر شما این توانایی رو در خودتون می‌بینین برای شروع کار تردید نکنین.

 

خدمات نظافت - کار آفرینی با سرمایه کم

 

خدمات نظافت

احتمالا شما آچاره رو به عنوان یه رقیب گنده تو ذهن میارین و میگین تا وقتی اون شرکت هست، مگه من فرصت عرض اندام دارم؟ اونم در قالب یه کارآفرینی با سرمایه کم! اما ما یه حرف جدید براتون داریم:

درسته که در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که می‌شه با استفاده از اونا نیروی خدماتی خبر کرد. امااگر قرار باشه شما بازار شخصی خودتون رو داشته باشید باید چه کار کنید؟ شما می‌تونید یک تیم خدماتی درست کنید و با در نظر گرفتن اینکه چه خانواده‌ای، با چه تعداد از اعضا و دارای کدوم روحیات درخواست نیروی خدماتی داده، نیروی مناسب رو به منزل اون روانه کنید و بعد این امکان رو به خانواده بدید که باز هم درخواست حضور همون شخص رو  بده (کاری که شرکتهای خدماتی فعلی انجام نمی‌دن) یعنی اگر سفارش دهنده یک خانم سن و سال دار و تنهاست شخصی رو برای اون بفرستید که هم از نظر سن و سال به او نزدیک باشه تا احیانا امکان هم صحبتی فراهم شود و هم اینکه از عهده کار به خوبی بر بیاد. رعایت چنین نکاتی باعث می‌شه خیلی زود در محله جا بیفتید. تنها هزینه‌ای که باید بکنید راه اندازی بستری برای ثبت سفارش هست و همچنین تبلیغات. ضمن اینکه باید نیروهای خودتون رو به اصل وفاداری تشویق کنید تا بدون پرداخت حق کمیسیون شما به صورت مجزا و فردی برای کار به منزل افراد روانه نشن. کارآفرینی با سرمایه کم، گاهی به معنای یه کم فرصت طلب بودن و بسیار، باهوش بودن هست.

 

فروش کتاب دست دوم

 

فروش کتاب دست دوم

کارآفرینی با سرمایه کم می‌تونه یه کار خیلی فرهنگی باشه.

در کشور ما کرم کتاب‌هایی وجود دارن که حاضرن برای دسترسی به کتاب مورد علاقه خودشون پول زیادی بپردازن. گذشته از این، کتابهای درسی هم نیازمندان خاص خودش رو داره. شما قیمت‌های کتاب درسی رو در حراجی‌های اشیاء دست دوم و از دست فروش‌های دوره گرد پیدا کنید و ببینید خریداران چقدر برای اونا می پردازند، و بعد شما نصف اون قیمت یا کمتر رو پیشنهادبدید. سود فروش کتاب های درسی و دانشگاهی زیاده، ما انواع زیادی از خریداران آنلاین رو میشناسیم که خرید کتاب های دست دوم رو می پسندند.

کار دیگه که می‌تونید انجام بدید خرده فروشی اونا در سایت دیوارهست. این راهی برای شروع کار بدون هیچ سرمایه ایه.

زمانی که روش کار بازار رویاد بگیرید، می‌تونید از سودتون حداکثر استفاده رو بکنید؛ مثلا: می‌تونید با خرید کتاب‌های دست دوم ارزون از سایت های دیگه و فروش اونا در سایتهای بزرگ فروش آنلاین، خرید و فروش همزمان انجام بدید. کارآفرینی با سرمایه کم گاهی می‌تونه شما رو از وجود مشتریان ثابت و وفاداری بهره مند کنه.

اگر برای شروع یک کارآفرینی با سرمایه کم مشتاق شدین، ما در کارخانه کسب و کار در کنار شما هستیم. با ما تماس بگیرید.

 

تگ ها: کارآفرینی با سرمایه کم کارافرینی با سرمایه کم