انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین

 

انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین

آدم باید همقدم با زمانه و دوره و عصر خودش قدم برداره.  انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین، شغل‌هایی هستن که جهان امروز ما ایجاب می‌کنه بهشون رو بیاریم. آیا شما دور و بر خودتون کسی رو سراغ دارید که گوشی هوشمند نداشته باشه یا در معرض اینترنت نباشه؟ قطعا خیر. بنابراین میشه از این فضای گسترده پول خوبی در آورد.

 

تاریخچه انواع کسب و کار اینترنتی

اگرچه اولین کامپیوتر در سال 1937 میلادی ساخته شد، اما ظهور اینترنت به سال1960 برمی‌گرده و تا سال 1990 جنبه همگانی نداشته. بیشترین تحول در حوزه اینترنت و مشاغل کامپیوتری از سال 2000 به بعد رخ داده و از این زمان به بعد رو می‌تونیم زمان انفجار کسب‌و‌کارهای آنلاین معرفی کنیم. به مرور زمان با ظهور شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و بعد، برنامه‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام، روند کسب درآمد از اینترنت تحول بیشتری داشت و حالا با انبوهی از انواع کسب و کار اینترنتی و آنلاین مواجه هستیم. خوشبختانه در حال حاضر کسب پول به کمک برنامه‌های اینترنتی فقط به کامپیوتر و برنامه‌های کامپیوتری محدود نمی‌شه و اپلیکیشن‌های متعددی وجود داره که به راحتی می‌شه از اونا برای کسب درآمد استفاده کرد.

 

الزامات درباره انواع کسب و کار اینترنتی

برای ورود به یکی از انواع کسب و کار اینترنتی باید چندتا «اگر» رو لحاظ کنیم:

اگر بخوایدیه صفحه اینستاگرام درست کنید، باید با فالوور های خودتون در ارتباط باشید؛

اگر بخواید کانال تلگرام داشته باشید، باید کاربران رو به سمت مطالب خودتون جذب کنید؛

اگر فریلنسر هستید، باید سابقه کاری و رزومه مناسبی برای خودتون درست کنید؛

اگر وبلاگ نویس هستید، باید خلاقانه رفتار کنید و مطالب جذاب بنویسید؛

اگر با مشارکت در فروش می‌خواید پول بدست بیاورید، باید اصول بازاریابی رو فرا بگیرید.

پس کسب درآمد از اینترنت یعنی به دست آوردن تخصص و دانش به مرور زمان و به کار گرفتن اونا در فضای مجازی. اگر پشتکار و توانایی کافی برای فعالیت در این بخش را دارید، ما به شما اطمینان می‌دیم که موفق خواهید شد، فقط زمان بذارید و بعد از میون انواع کسب و کار اینترنتی دست به انتخاب بزنید. کدوم انواع؟ همراه‌مون باشید تا چندتاشو با هم مرور کنیم:

 

طراحی وب

یکی از بدیهی ترین مشاغلی که در دسته انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین قرار می‌گیره، طراحی وب و ایجاد وب سایت برای افراد دیگرهست. با فوران مشاغل آنلاین،شما هم می‌تونید بازار کار خودتون رو گسترش بدید. تنها کاری که باید بکنید اینه که در طراحی خودتون به قدری خلاقیت به خرج بدید که کارفرما از بین طراحان مختلف و بیشماری که وجود دارن، شما رو انتخاب کنه.

 

 طراحی گرافیک

هنر گرافیک یکی دیگه از انواع کسب و کار اینترنتی  به حساب میاد. آیا استعدادی دارید که همه چیز رو به صورت گرافیکی و تصویری خلق ‌کنید؟ حتما خودتونم زیاد دیدید که اثر هنری دیجیتالی در سراسر اینترنت و در هر وب سایتی وجود داره. این یعنی چی؟ یعنی تقاضای زیادی برای این نوع خدمات وجود داره. اگر می خواید هنر خودتون رو با جهان به اشتراک بذارید، ارائه خدمات طراحی گرافیکی می‌تونه براتون مناسب باشه.

 

نوشتن و نویسندگی

نوشتن یه هنر دم دستی نیست. این کار می‌تونه یکی از انواع کسب و کار اینترنتی به حساب بیاد. نوشتن مستقل و انواع دیگر نوشتن، امروزه به ستون فقرات اینترنت تبدیل شده. حالا نه تنها مردم عادی محتوای قابل اعتماد می‌خوان بلکه صاحبان مشاغل هم به دنبال استخدام نویسندگان هستند. شما می‌تونیدخودتون رو به عنوان یه کپی رایتر معرفی کنید و بعد درآمد داشته باشید.

 

ویرایش

به موضوع قبلی خوب خوب توجه کردید؟ بهتره بدونین ویرایش هم یکی دیگه از انواع کسب و کار اینترنتی به شمار میاد.

تقریباً همه افراد به خدمات ویرایش نیاز دارند و نویسنده‌ای که به نوشتن به عنوان یه شغل نگاه می‌کنه، قطعا فرصتی برای ویرایش تمامی خروجی خودش نداره. شما می‌تونید در کنار چنین فردی قرار بگیرید و به کمک کنید.

 

فروشگاه آنلاین

قصد دارید در فضای اینترنت چی بفروشید؟ تی شرت، جواهرات، کفش؟ تقریباً فروش هر نوع محصولی شدنیه. اگر کالاهایی دارید که می‌خواید بفروشید،یه فضای فروش براش درست کنید و به این ترتیب یکی از انواع کسب و کار اینترنتی رو تجربه کنید.

 

دستیار دیجیتال / مجازی

همه آدما برای انجام همه کارهای خودشون و پیگیری اونچه اتفاق میفته، مشکل دارند. یک دستیار مجازی می‌تونه این چاله رو پر کنه و بعد درآمد زیادی کسب کنه. با افزایش کارآفرینان آنلاین، با افزایش دامنه‌ی مشاغلشان، اونا می‌فهمند که به کمک نیاز دارند! اینجاست که می‌تونید وارد بشید. پاسخ دادن به ایمیلها، کمک به خدمات به مشتریان و حتی رسانه‌های اجتماعی از جمله وظایف شماست و خوبیش اینه که به راحتی می‌تونید از خونه کار کنید. بله، در جهان امروز دستیار بودن می‌تونه یکی از انواع کسب و کار اینترنتی باشه.

 

دوره های آنلاین

یه چیز جالب رو می‌دونستین؟ تحقیقات بازار پیش بینی کرده که یادگیری آنلاین به زودی تبدیل به روش اصلی یادگیری در همه جهان بشه. یعنی  نه تنها فرصت زیادی برای شما وجود داره که بتونید به این فضا بپردازید بلکه می‌تونید پول زیادی هم در بیارید. آیا می‌تونید دوره تخصصی آنلاین خودتون رو پیرامون تخصص خودتون  ایجاد کنید؟ آموزش مهارت جدیدی به کسی؟ نمایش چگونگی یا آموزش؟ اگر بله، شما به یکی از مهمترین گزینه‌ها در انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین ورود کردید.

 

وبلاگ نویسی

شاید ما توی ایران چندان به این موضوع توجه نداشته باشیم اما وبلاگ نویسی در سطح جهان، یکی از انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین به حساب میاد. کاترین سالیوان، موسس بازاریابی، کار خودش رو به عنوان یک وبلاگ نویس آغاز کرد و تونست قدرت خودشو به یه تجارت پردرآمد تبدیل کنه. وبلاگ نویسی از بسیاری جهات درهای تجارت رو باز می‌کنه. شاید بپرسید یه نویسنده چطور پولدار میشه؟ و ما خواهیم گفت با بازاریابی وابسته به فروش تبلیغات در سایت خودش، و حتی ارائه تخصص و خدمات خودش برای کمک به دیگران.

به علاوه وبلاگ نویسی یک تجارت دوستانه با بودجه است.

خب. تعدادی از انواع کسب و کار اینترنتی یا آنلاین رو با هم مرور کردیم. ما در کارخانه کسب و کار به دنبال رشد دادن بهترین ایده‌های کسب و کار هستیم. اگر شما هم فکرایی توی سرتون دارید حتما با ما تماس بگیرید.

تگ ها: تاریخچه انواع کسب و کار اینترنتی الزامات درباره انواع کسب و کار اینترنتی انواع کسب و کار اینترنتی انواع کسب و کار آنلاین