بسته بندی سالاد در منزل

بسته بندی سالاد در منزل

یک شغل خانوادگی

شما به خوشمزه‌ترین غذاها هم لب نمی‌زنید اگر با وضع نامطلوبی از راه دور به دست‌تان برسد. اینطور نیست؟ پاسخ مثبت شما نشانگر این است که اصل بسته‌بندی در کسب و کارهای مربوط به غذا چقدر مهم است و بسته بندی سالاد هم یکی از انواع آن است. در این نوشته اما قرار است درباره بسته بندی سالاد در منزل صحبت کنیم، کاری که اگر به درستی انجام بشود می‌تواند تا حد زیادی برای شما درآمدزا باشد.

اما چگونه؟

بیشترین سهم از درآمد بسته بندی سالاد در منزل احتمالا مربوط به «سالاد تک نفره» است؛ محصولی که دارای متقاضیان زیادی در بین فست فودی‌ها، بوفه، رستوران، کترینگ و تالار است. در مراسم و تشریفات هم می‌توان از آن استفاده کرد، چراکه به سادگی بین حضار سرو می‌شود. بسته بندی سالاد در منزل به این علت که نه فضای زیادی می‌خواهد و نه زمان زیادی می‌طلبد یک انتخاب خوب برای شروع یک کسب و کار خانگی است اما در عین حال، نگرانی‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند.

 

بسته بندی سالاد در منزل، چه محدودیت‌هایی دارد؟

 

بسته بندی سالاد در منزل، چه محدودیت‌هایی دارد؟

سالاد از جمله محصولاتی است که نیازمند شرایط ویژه‌ای جهت تولید و نگهداری است. زیرا سبزیجات، صیفیجات و سایر اقلام آن به سرعت رو به فساد و با پژمردگی می‌گذارند. در واقع ماندگاری کوتاهی دارد. یعنی شما از هنگام تولید محصول تا هنگام عرضه آن فرصت زیادی ندارید. همچنین باید بسیار مراقب عدم ورود آلودگی به داخل بسته بندی سالاد باشید.

 بسته بندی سالاد در منزل چند نوع است؟

 بسته بندی سالاد در منزل چند نوع است؟

فرقی ندارد سالادها در منزل بسته بندی می‌شوند یا در بسترهای بزرگتر. چیزی که بین سالادها و بعد بین نوع بسته‌بندی آنها تفاوت ایجاد می‌کند، وزن آنهاست. بسیاری از انواع سالاد به ویژه سالاد فصل به دو صورت سالاد تکنفره و سالاد دیسی تولید می‌شوند. وزن سالاد های تکنفره متناسب با محل عرضه سالاد و نوع سالاد و یا توسط مشتری تعیین می‌گردد. سالاد هایی مثل سالاد سزار، سالاد اسفناج و سالاد یونانی اغلب دارای وزن زیادی هستند. زیرا اقلام موجود در آنها نسبتا زیاد است. سالاد هایی مثل سالاد کلم، ذرت و سالاد شیرازی دارای وزن کمتری بوده و معمولا در ظروف لیوانی با ظروفی با ابعاد کوچک تولید و بسته بندی می شوند.

 

چرا باید به بسته بندی سالاد در منزل به عنوان یک شغل نگاه کرد؟

 

برای شروع چنین کسب و کاری دو دلیل وجود دارد؛ در درجه اول پایین بودن هزینه کارگاه بسته بندی و حتی هزینه کارخانه بسته بندی در مقایسه با دیگر صنایع و دوم نیاز بازار به مواد بسته بندی، به صورت بیشتر و جدی تر از قبل. اما در زمینه‌ی بسته بندی سالاد در منزل چند نکته وجود دارد که با هم آن را مرور می‌کنیم:

بسته بندی سالاد در منزل چقدر سود دارد؟

برای بسیاری وقتی صحبت از درآمد بسته بندی پیش می‌آید، صرفا بدون آگاهی از هزینه‌های بسته‌بندی، رقم گردش مالی کسانی که در این حرفه هستند مد نظر قرار میگیرد. اولین نکته‌ای که باید با ورد به کار تولید یاد بگیرید توجه به برآورد ریزترین هزینه‌های تولید محصول است. به طوری که بتوان سود خالص را تا حد دقیقی حدس زد.

بسته بندی سالاد در منزل چقدر سرمایه می‌خواهد؟

بهتر است بدانید، لزوم ورود به صنعت، شناخت بازار است. بدون شناخت دقیق بازار هر سرمایه گذاری مالی و غیر مالی به نوعی تلاش در زمینی ست که شما بازی در آن را بلد نیستید. بنابراین دست به تحقیق بزنید و از یک مشاور خوب کمک بخواهید و بی گدار به آب نزنید. سرمایه برای بسته بندی انواع مختلف سالاد متفاوت است، چراکه نوع سالادها و بسته بندی آنها با هم فرق دارد.

برای بسته بندی سالاد در منزل باید از کجا شروع کرد؟

بهتر است از بازارهایی که در آن تبحر و استعداد بیشتری دارید شروع کنید. مثلا ممکن است شما در شهری زندگی می‌کنید که محصول پسته یا زعفران مرغوبی دارد. گزینه های اینچنینی معمولا نقاط شروع بهتری نسبت به سرمایه گذاری های بی هدف در بازار بی هدف هستند.

آیا بسته بندی سالاد در منزل یک بازار شلوغ دارد؟

ایده‌های خوب نباید تا آنجا پیش بروند که دست شما را در مصرف کردن منابع حسابی باز بگذارند. به خاطر داشته باشید، اینکه درآمد بسته بندی به نسبت هزینه در صنعت بسته بندی بالاست موجب می‌شود افراد زیادی به این صنعت متمایل شوند، پس درنظر داشته باشید که منابع شما اعم از زمان و هزینه های مادی بایستی دائما رصد و ارزیابی شوند. همچنین بد نیست برای نتیجه گرفتن در این سرمایه گذاری حتما برای آن فرصت پایانی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است در مدت بسیار هزینه ی زیادی را به امید پیشرفت در این صنعت بپردازید.

بسته بندی سالاد در منزل به بازاریابی نیاز دارد؟

نداشتن دانش و تجربه بازاریابی در تیمی که هستید مثل قلاب انداختن در آبی ست که هیچ نمیدانید در آن اصلا ماهی وجود دارد یا نه. با توجه به محصول و همچنین شهر و یا منطقه ای که در آن قصد فروش محصول را دارید، باید به خوبی نسبت به آن مطلع و آگاه باشید.

بسته بندی سالاد در منزل یک کار سبک و غیر جدی است؟

اگر شما در منزل شروع به کار بسته بندی کرده‌اید و از این راه درآمد دارید، معنایش این است که یک کارخانه کوچک درست کرده‌اید. بنابراین، باید بدانید کارخانه بسته بندی مواد غذایی مانند هر مجموعه‌ی تولیدی دیگری باید از ابتدا دارای خط تولید منظم و استاندارد باشد. بازدهی مالی جز با تلاش برای ایجاد نظم و برنامه در همان روزهای ابتدایی میسر نیست.

با همه این اوصاف، بسته بندی سالاد در منزل، کاری نیست که کسی قادر باشد بدون تحقیق کافی در آن موفق باشد، چراکه اساسا چیزی سروکار دارد که به سرعت فسادپذیر است. اما نگران نباشید. تیم کارخانه کسب و کار (دکتر سید احمد سیدی مطلق) در کنار شماست تا اگر امکاناتش را دارید کار بسته بندی سالاد در منزل را آغاز کنید و در زمان خوبی، به مرحله ایده آلی از آن دست پیدا کنید.

تگ ها: بسته بندی سالاد در منزل بسته بندی سالاد یک شغل خانوادگی بسته بندی سالاد