مشاغل پرورشی پر سود

مشاغل پرورشی پر سود

وقتی حیوانات پولساز می‌شوند

هیچکس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند؛ غذا خوردن، یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های جهان است. در کشوری مثل ایران این اتفاق روزمره حتی جنبه‌ای مفرح دارد و بسیاری از مردم، خوردن غذای خوب را به عنوان یک تفریح به حساب می‌آورند و حاضرند برایش هزینه کنند. از همین رو، مشغول شدن به کسب و کاری که مرتبط به پرورش حیوانات و بعد، استفاده از گوشت آنها برای تهیه غذاست، می‌تواند یک حرفه بسیار پولساز باشد. اما مشاغل پرورشی پر سود کدام مشاغل است؟

مشاغل پرورشی پر سود در کشور ما منطبق با جغرافیای خاص خودمان است، چراکه در سرزمین ما، هر حیوانی رشد نمی‌کند و گوشت بسیاری از حیوانات موجود هم حلال و قانونی نیست، با این حال، عرصه آنقدری باز هست که بتوان در یکی از این مشاغل پرورشی پر سود وارد شد و با سرعت منطقی، به کسب سود رسید. نکته‌ای که باید دانست این است که مشاغل پرورشی پر سود ، قبل از هر چیز، صبر و حوصله می‌طلبد و همچنین دل و دماغ نگهداری از موجودات زبان بسته‌ای که البته باید بسیار به کیفیت زندگی و خورد و خوراک‌شان توجه داشت.

 

پرورش بوقلمون، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

 

پرورش بوقلمون، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

بوقلمون ها، پرنده‌هایی حساس و ارزشمند هستند. گوشت بوقلمون، ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از فسفر و آهن است. به دلیل ارزش غذایی بالای بوقلمون است که این پرنده، جزو پرنده های پرطرفدار و سودآور محسوب می شود و پرورش آن، یکی از مشاغل پرورشی پر سود !

بله، پرورش بوقلمون، کار راحتی نیست؛ اما سود بسیار بالایی دارد. بوقلمون، یک پرنده حساس و پر از شور و انرژی است. برای نگهداری درست و پرورش آن باید حسابی به گرمای محیط، سرما، سروصدا و... توجه کنید. وقتی تخم بوقلمون می شکند و جوجه بوقلمون به دنیا می آید، به مدت 1 ماه باید حسابی از جوجه ها مراقبت کنید تا آسیبی نبینند و مریض نشوند. سود پرورش بوقلمون تضمین شده است و واقعا خستگی کار مرقبت از این پرنده را از تنتان در‌می‌آورد. اگر بتوانید کار با دستگاه جوجه‌کشی را یاد بگیرید و خودتان جوجه کشی را انجام دهید، درآمد شما بالاتر می رود و می توانید نژادهای مختلف بوقلمونها را پرورش دهید.

با پرورش بوقلمون، شما هم می توانید آنها را به صورت زنده بفروشید و هم می توانید آنها را بکشید و گوشتشان را به فروش برسانید. همچنین می توانید تخم‌های نطفه دار این پرنده را با دستگاه، جوجه کشی کنید و  جوجه های بوقلمون را بفروشید. در هر صورت، پرورش بوقلمون، یک کسب و کار سودآور است و اگر به خوبی این کار را مدیریت کنید، به پول بسیار خوبی می رسید.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصول پرورش بوقلمون

 

 

پرورش غاز، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

 

پرورش غاز، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

شما هم داستان معروف محمدعلی جمالزاده به نام کباب غاز را که در کتاب ادبیات فارسی دوران مدرسه خواندیم به خاطر دارید؟ اگر از همان روزها هوس این غذا به دلتان افتاد، خوب است بدانید یکی دیگر از کارهای پرسود این است که غاز پرورش دهید و سود فراوان این کار را مشاهده کنید. ریسک اقتصادی پرورش غاز کم است و میزان تلفات غاز به نسبت دیگر پرندگان پایین تر است. برای پرورش غاز، شما می‌توانید غازهای مولد را از بازار خریداری کنید و با جوجه کشی آنها، کسب درآمد کنید و به این ترتیب شما هم به یکی از مشاغل پرورشی پر سود ورود پیدا کنید.

برای شروع پرورش غاز، می توانید مقدار سرمایه اولیه را خودتان تعیین کنید و متناسب با بودجه خود، تجهیزات اولیه را خریداری کنید. در ابن بازار فردی وجود دارد که10 میلیون تومان برای خرید مواد غذایی، غاز مولد و دانه هزینه کرد و بعد از یک سال و نیم، نزدیک به 40 میلیون تومان سرمایه داشت. برای نگهداری از غاز و پرورش این پرنده، نیازی نیست خیلی زمان بگذارید. با صرف 1 تا 2 ساعت در روز، می توانید به غازها آب و غذا بدهید؛ اما در دوران جوجه کشی و تخم گذاری پرنده، باید در روز حدودا 5 ساعت از وقتتان را به غازها اختصاص دهید. غازها نیز نژادهای مختلفی دارند و شما می توانید از بین انواع نژادهای گوشتی و نژادهای تخمی، بهترین و سودآورترین نژاد را انتخاب کنید.

 

پرورش شترمرغ، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

 

پرورش شترمرغ، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

شترمرغ، پرنده ای مقاوم است که کمتر از دیگر پرنده ها مریض می شود. نگهداری از شترمرغ به داروی خاصی نیاز ندارد و این موضوع، زحمت و هزینه نگهداری شترمرغ را بسیار کاهش می دهد. محیط نگهداری شترمرغ به سرما و گرمای خاصی نیاز ندارد و این پرنده می تواند خودش را با هر دمایی وفق بدهد. به همین دلیل است که شترمرغ، به خوبی با گرمای تابستان و سرمای زمستان کنار می آید و مریض نمی شود. برای پرورش شترمرغ نیازی نیست که در ابتدای کارتان، حتما سالن یا فضای مسقفی داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید. شما می توانید شترمرغها را در فضاهای باز حیاط یا پارکینگ منزل خود نگهداری کنید. فقط نکته مهم این است که فضای نگهداری از شترمرغ باید بزرگ باشد، این تنها شرطی است که برای ورود به یکی از مشاغل پرورشی پر سود یعنی پرورش شترمرغ لازم دارید.

برای درآمدزایی از طریق پرورش شترمرغ، شما می توانید دستگاه جوجه کشی را خریداری کنید و با تبدیل تخم این پرنده به جوجه شترمرغ، کسب درآمد کنید. نکته جالب این است که سرعت رشد شترمرغ زیاد است و جوجه ها خیلی سریع پروار می شوند.

وقتی شروع به کار پرورش شترمرغ می کنید، بعد از حدود 8 ماه سود کارتان را به دست خواهید آورد. بعد از بزرگ شدن شترمرغ ها، شما می توانید آنها را به صورت زنده به مشتریان بفروشید. همچنین می توانید آنها را بشویید و گوشت شترمرغ را بفروشید. تخم شترمرغ و گوشت آن بسیار پرطرفدار است؛ زیرا مزه لذیذ و خواص فوق العاده ای دارند. بعضی از افراد، حتی پر و پوست شترمرغ را هم می فروشند. میزان سود و درآمد پرورش شترمرغ به سرمایه اولیه، تجهیزات و تعداد شترمرغهای شما بستگی دارد.

 

پرورش اردک، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

 

پرورش اردک، یکی از مشاغل پرورشی پر سود

یکی دیگر از پرنده‌های مناسب برای درآمدزایی، اردک گوشتی است که به طور قطعیت کسب و کار شما را به دایره مشاغل پرورشی پر سود وارد می‌کند.

 اردک، گوشت گرم و چربی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد، گوشت خوشمزه اردک را برای پختن غذاهای خود انتخاب می‌کنند. ارزش غذایی گوشت اردک از ارزش غذایی گوشت مرغ بیشتر است و به همین دلیل، مشتریان زیادی دارد. با پرورش اردک، شما هم می توانید گوشت اردک و تخم اردک را بفروشید و هم اینکه با جوجه کشی این پرنده، اردک های زنده را به مشتریان بفروشید. یکی از نژادهای پرسود، اردک گوشتی است. شما می توانید کسب و کار خود را با پرورش این پرنده شروع کنید. فرق اردک گوشتی با سایر اردک ها در این است که جثه بزرگتری دارد و گوشت آن پرطرفدارتر است.

یکی از موضوعات مهم در پرورش اردک، راه اندازی سیستم گرمایشی و تهویه هوا است تا بوی پرنده در محیط جمع نشود و آنها را مریض نکند. برای پرورش اردک گوشتی نیاز است که یک سالن مجزا داشته باشید. برای اینکه اردکها سالم تر بمانند و شادابی بیشتری داشته باشند، باید علاوه بر خوراکی های مقوی، محفظه ای پر از آب برای آنها در نظر بگیرید تا شنا کنند و سالم تر بمانند. یکی از مزایای پرورش اردک گوشتی این است که این کار، بسیار زودبازده است. بعد از 2 ماه، سرمایه اولیه شما به همراه سودتان به شما بر‌می‌گردد.

در این نوشته چهار نمونه از مشاغل پرورشی پر سود را به شما معرفی کردیم. اگر قصد دارید به چنین کسب و کاری وارد شوید دکتر سید احمد سیدی مطلق بنیانگذار پزشک کسب و کار، در کنار شماست. با ما تماس بگیرید.

 

تگ ها: مشاغل پرورشی پر سود پرورش غاز، یکی از مشاغل پرورشی پر سود پرورش شترمرغ، یکی از مشاغل پرورشی پر سود پرورش اردک، یکی از مشاغل پرورشی پر سود پرورش بوقلمون، یکی از مشاغل پرورشی پر سود