کسب و کارهای جدید در دنیا

کسب و کارهای جدید در دنیا

 

کسب و کارهای جدید در دنیا

برای آن که درباره کسب و کارهای جدید در دنیا حرف بزنیم، خوب است که ابتدا کمی با هم خیالبافی کنیم! تصور کنید شما به جای آن که متولد سال هزار و سیصد و ؟؟ باشید، متولد سال هزار و دویست و ؟؟ بودید. یعنی دورانی نه چندان دور که اتفاقا عکس‌ها و فیلم‌هایی هم از آن موجود است و آنقدرها غیرقابل تصور نیست. اگر در آن زمان یک فالگیر به شما می‌گفت دورانی می‌آید که مردم برای مسافرت به شهر مشهد نهایتا 2 ساعت زمان می‌گذرانند و این سفر از طریق پرواز کردن خواهد بود، یا اینکه شما می‌توانید از طریق جعبه‌هایی مستطیل شکل و خیلی نازک به اندازه کف دست، کسی را که در آن طرف دنیا زندگی می‌کند ببینید و با او حرف بزنید، حتما شما می‌خندیدید و او را دیوانه خطاب می‌کردید. اما حالا که در قرن 21 زندگی می‌کنید به خوبی می‌دانید که زمانه با چه سرعتی در حال تغییر کردن است. اما نکته‌ای که شاید فراموش کرده باشید این است: همانطور که 100 سال قبل تغییرات امروزی برای پیشینیان ما قابل تصور نبودند، در 100 سال آینده که نه، در حتی 20 سال آینده هم قطع به یقین شاهد تغییراتی خواهیم بود که هرچند بعید نیستند اما برای امروز ما عجیب به نظر می‌رسند. در این میان، ما و شما اگر کمی رویاهای خود را جدی بگیریم، اگر کمی دل به دل عوض شدن‌ها بدهیم و اگر کمی جسارت در وجودمان داشته باشیم، می‌توانیم جلوتر از زمانه خود قدم برداریم و کاری کنیم که این تغییرات بسیار سریع که در آینده نزدیک اتفاق خواهند افتاد به نفع ما تمام شوند. چگونه؟ این نوشته را که درباره کسب و کارهای جدید دنیا است با دقت بخوانید:

 

تعریف

درباره عبارت «کسب و کارهای جدید در دنیا» تعاریف زیادی می‌توان ارائه داد اما شاید یکی از کامل‌ترین‌های آن این جملات باشند: کسب و کارهای جدید در دنیای امروز، فعالیت‌هایی هستند که در پی نیازهای جدید و نوظهور، به وجود آمده‌اند. این نیازها اغلب در همه جای جهان دیده می‌شوند و محدود به جغرافیا یا فرهنگ خاصی نیستند و در دل بیشتر آنها، نوعی تفکر جسورانه وجود دارد، به این علت که تا پیش از به جریان افتادن، کمتر کسی تصور می‌کرده بتوان به آنها به چشم یک بیزنس یا فعالیت درآمدزا نگاه کرد.

 

انواع کسب و کارهای جدید در دنیا

شاید بتوان اینترنت را مبنای تقسیم بندی کسب و کارهای جدید در دنیا قرار داد. یعنی با توجه به سیطره‌ی عجیب و غریب این پدیده در تمام دنیا، رفع نیازهای جدید با کمک انواع اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد یا اینکه زیرساخت‌های آن ربط مستقیمی به محیط‌های سایبری دارد. البته این ویژگی شامل تمامی کسب و کارهای جدید نمی‌شود و در ادامه خواهیم دید که چه مصداق‌هایی برای کسب و کارهای جدید مرتبط با اینترنت یا غیر مرتبط با آن وجود دارد.

 

چند نمونه‌ برای کسب و کارهای جدید در دنیا  (مرتبط با محیط سایبری)

 

ساخت و فروش خانه های کوچک و محرک

 

*ساخت و فروش خانه های کوچک و محرک

حتما شنیده‌اید که مهاجران می‌گویند ای کاش می‌شد خانه خودمان را بغل می‌کردیم و می‌آوردیم اینجا. پایه‌ی چنین محصولی، احتمالا چنین آرزویی بوده است.

شما با داشتن این خانه ها می توانید به دور دنیا سفر کنید، بدون اینکه بخواهید هزینه اضافی پرداخت کنید. این خانه های کوچک امکانات جالبی هم دارند. از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، حتی منبع آب دارند.

 

آشپز حیوانات خانگی و فروشنده لوازم مرتبط با آن

 

*آشپز حیوانات خانگی و فروشنده لوازم مرتبط با آن

ممکن است عنوان این کسب و کار ها به نظر شما زیادی لاکچری بیاید اما واقعیت این است که درصد قابل توجهی از مردم حیوان خانگی دارند که برای نگهداری از آنها از کمک دیگران استقبال می‌کنند.

 

بازسازی منازل

 

*بازسازی منازل

میدان دادن به رویاها یک اصل در کسب و کارهای امروز است. اگر روزگاری وجود یک درخت واقعی در وسط پذیرایی خانه تنها روی کاغذ نقاشی ممکن بود، امروزه می‌شود چنین فانتزی زیبایی را به دنیای بیرون آورد و کسی که معماری داخلی و طراحی دکور بلد باشد، می‌تواند با این دانش خود پول پارو کند.

 

سورپرایز کردن

 

*سورپرایز کردن!

روابط امروزی این را می‌طلبد که افراد نزدیک یا عزیز را غافلگیر کنیم و روز تولد، از مهمترین دلایل برای این کار است. بسیاری از کسب و کارهای امروزی بر همین پایه بنا شده‌اند. گذشته از شرکت‌هایی که صفر تا صد این اتفاق شامل رزرو میز کافه، خرید هدیه و گل، دعوت از مهمان و ... را انجام می‌‌دهند، کسب و کارهایی وجود دارند که خود جعبه هدیه را بر اساس علائق و سلائق فرد هدیه گیرنده که توسط سفارش دهنده به اطلاع می‌رسد، آماده می‌کنند.

 

سخنران انگیزشی

 

*سخنران انگیزشی

همه شما کسی مثل استیو هاروی را می‌شناسید و سخنرانی‌های انگیزشی او را دیده‌اید. چیزی که شما احتمالا به طور اتفاقی در اینستاگرام دیده‌اید، یک نوع از کسب و کار جدید کاملا جدی و پولساز به حساب می‌آید. فکر می‌کنید مبنای شکل گیری آن چه بوده است؟ نیاز سنجی! این نیاز تشخیص داده شده که بشر مدرن امروز، در هیاهوی شلوغی‌ها و شکستها و نا امیدی‌ها به یک فرد انگیزه دهنده نیاز دارد  و ... تمام! کسب و کار جدید پا گرفت!

 

چند نمونه دیگر برای کسب و کارهای جدید در دنیا (مرتبط با اینترنت)

*پیاده سازی خانه‌های هوشمند

حتما شما هم درباره اینترنت اشیا شنیده‌اید و می‌دانید برای مثال می‌توان موبایل را به سمت یخچال گرفت و بعد محتویات آن را روی گوشی مشاهده کرد و مواردی از این دست. پیاده سازی چنین امکاناتی در داخل منازل از جمله کسب و کارهای جدید در دنیا شناخته می‌شود که برخلاف ظاهر تجملی آن، بسیار مفید واقع می‌شود و جهان به زودی شاهد خواهد بود که چگونه تکنولوژی‌هایی از این دست تبدیل به اموری رایج و بدیهی خواهند شد.

*آموزش آنلاین در کلاس آنلاین

نه فقط این روزها که جهان درگیر کروناست، بلکه چه برای امروز و چه برای آینده، آموزش آنلاین تبدیل به یک نیاز اساسی شده است و شما به واسطه آن می‌توانید مهارت‌تان را بفروشید و از طریق آن درآمد کسب کنید و شغل تان نمونه بارزی باشد برای کسب و کارهای جدید در دنیا.

 

خدمات تولید محتوا

 

*خدمات تولید محتوا

تولید محتوا یعنی ایجاد ارتباط! با افزایش چشم گیر فروش اینترنتی کسب و کارها تولید محتوا یک جایگاه خیلی ویژه در موفقیت یک کاسبی آنلاین دارد. تصور کنید ده ها رقیب در حوزه کاری شما سایت یا صفحه ی اینستاگرام دارند. اما چه کسی برنده است؟! کسی که یک تیم تولید محتوای خوب دارد که برای محصولاتش متفاوت تبلیغ کند!

 

 ادمینی اینستاگرام

 

* ادمینی اینستاگرام

این هم یک شغل جدید است؛ یک ادمین اینستاگرام فقط محتوا تولید نمی‌کند. موارد زیادی وجود دارد که برای موفقیت یک صفحه‌ی اینستاگرام باید حتما رعایت شود. با توجه به افزایش بسیار زیاد صفحه‌های تجاری در اینستاگرام و نیاز صاحبان صفحه به خدمات تولید محتوا، مشاوره بازاریابی اینستاگرام و… اقبال زیادی برای کسب درآمد عالی از این شغل دارید. برای این که یک ادمین خوب باشید، باید به نرم افزارهای تولید محتوا مسلط باشید و خلاقیت داشته باشید. هم چنین اطلاع از قوانین و محدودیت های اینستاگرام به شما کمک می کند که صفحه هرگز بلاک نشود.

 

واقعیت مجازی

 

* واقعیت مجازی

این هم یکی از آن نمونه‌های بارز پرواز دادن خیال و رویاست. واقعیت مجازی یک جنبه چشمگیر از فن آوری مدرن است که با یک جفت عینک مخصوص و سخت افزار کامپیوتری مناسب، می توانید دیگران را در انواع مختلف سرگرمی با استفاده از VR غوطه ور کنید.

لازم نیست که یک نرم افزار برنامه نویسی خاص برای ایجاد یک VR وجود داشته باشد. در حقیقت، بسیاری از ایده‌های تجاری مربوط به VR هیچ ارتباطی با تکنولوژی ندارند.

 

اجاره وبلاگ یا وب سایت

 

*اجاره وبلاگ یا وب سایت

این روزها همه خود را یک توسعه دهنده وب می‌دانند اما در حقیقت تعداد کمی از مردم حوصله انجام این کار را دارند. وب سایت‌های اجاره‌ای یک ایده عالی برای کسب درآمد است.

 

بله درست متوجه شدید: ایجاد وب سایت ها از ابتدا برای شرکت‌های خاص، حالا تبدیل به یک روش قدیمی تولید درآمد از مشتریان وب شده است. همه دنبال یک وب سایت با سئو و محتوای آماده هستند تا کسب و کار زودبازده‌تری داشته باشند. از این رو شما می‌توانید وب‌سایت‌های مختلف را راه اندازی کنید و به تناسب آن را اجاره دهید و پول خوبی دریافت کنید. شاید هم بتوانید سایتی که برای تولید محتوا آن زحمت کشیدید، با مبلغ خوبی به کل واگذار کنید.

 

اگر شما هم ایده‌ای به ذهن‌تان رسیده که تصور می‌کنید می‌تواند نمونه خوبی برای کسب و کاری جدید به حساب بیاید معطل نکنید. دکتر سید احمد سیدی مطلق در کنار شماست.

ابتدا لبخند بزنید و بعد از باور کردن خود با ما تماس بگیرید.

تگ ها: کسب و کارهای جدید در دنیا انواع کسب و کارهای جدید در دنیا